Cikkek a kiállításokról

Kavecsánszki Gyula DLA festőművész kiállítása a Pécsi Galériában. 2009.10.30 - (www.pecskep.hu)
Kavecsánszki Gyula DLA festőművész kiállítása a templolmban. 2011.11.21 - (www.kulcsmagazin.hu)
Kavecsánszki Gyula DLA festőművész kiállítása a Miskolci Nemzeti Színázba. 2015.03.20
Kavecsánszki Gyula DLA festőművész kiállítása a Rákóczi-házban. 2017.03.09

Kavecsánszki Gyula DLA festőművész  kiállítása a Pécsi Galériában.

2009.10.30. Kiállítás

Kavecsánszki GyulaNagy Mária

A kiállítást megnyitotta: Nagy Márta DLA keramikusművész,egyetemi tanár.

kiállítáas 1Kiállítás 2

A Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karának Képzőművészeti Mesteriskoláján 2008 - ban védte meg summa cum laude minősítéssel doktori / DLA / disszertációját .
Az értekezés és a kiállítás témája: A monumentális tusfestészet mint az ember tehetetlenségének, kiszolgáltatottságának és panteisztikus megvigasztalódásának lírai kifejezése és ábrázolása.

Pécs3

A teljes 16 db. nagyméretű 1.5m x 3.5m -es festészeti anyagból álló teljes anyag bemutatását az azóta sajnos elhunyt mester TOLVALY Ernő és a bizottság  is támogatta.
A Miskolci Galéria és Városi Művészeti Múzeum 2008-ban bemutatta a teljes anyagot. A Pécsi Galéria és Vizuális Művészeti Műhely Széchenyi téri kiállítótermében a monumentális festészeti anyagot válogatni kellett és ki kellett egészíteni, más kisebb méretű festészeti anyaggal is, hiszen más a kiállító tér.

pécs4pécs5

A Jelenetek az Isteni Színjátékból sorozat szintén tusfestészeti anyag és jól kiegészíti a panteisztikus sorozatot szellemiségét és technikai megoldásait tekintve is. / Ez merített eljárással készült / A két sorozattal a tusfestészeti eljárások teljes technikai skáláját be lehet mutatni a klasszikus megoldásoktól kezdve a merített és a művész által alkalmazott visszacsiszolt eljárásokig bezárólag.

pécs6pécs7

Már a DLA értekezés témája és így a festészeti anyag is vitára adhat okot, mely szerint helyes út-e az ember tehetetlenségének, kiszolgáltatottságának és panteisztikus megvigasztalódásának állapotait a monumentális tusfestészet igencsak szűkre szabott eszközeivel kifejezni. Az is vitára adhat okot, hogy a tus-e a legalkalmasabb technika erre a feladatra. Hiszen az olajfestés lényegesen gazdagabb színvilágot hordozhat.

A merített és  visszacsiszolt tusfestészeti eljárások különös hangulata adják azt a lírai misztikus világot, mely leginkább alkalmas az emberiség mítikus, emlékképet idéző apokaliptikus világának a kifejezésére, melyben az "ÉN" tehetetlenül és kiszolgáltatottan sodródik. Ez a világ ugyanakkor az ember önmaga számára teremtett panteisztikus világ, melyben az ember feltehetően megvigasztalódást is talál.
Powered by: Pásthi Dániel
Fotó: Zombor Gyula